KEDVENC BLOGOK

Vakáció
Idén teljesen betelt a pohár. Mindenféle szempontból. Sok volt a munka, sok volt a kutya, sok..
Agility
Szóval járunk agilityzni rendszeresen. Amit nem csak én, de Donnie is nagyon szeret. Vasárnap..
Mostanában történtek
Az utóbbi időben sajnos Almára nagyon rájárt a rúd. Ő soha nem..
Mákkal díjátadón jártunk!
Hatalmas megtiszteltetés ért a napokban! Példakép Díjat vehettem át a Nemzeti Színházban...

Hírek / Börtönt kaphat a hegyekben hagyott kutya gazdája

Börtönt kaphat a hegyekben hagyott kutya gazdája

Szerző: Videokedvenc | 2012. november. 11. 22:49

Egy újabb hihetetlen sztori, amit nem hollywoodi forgatókönyv írók alkottak. Missy-t a coloradói hegyekben hagyta sorsára gazdája. A sérült állatot jóérzésű hegymászók mentették meg, a felelőtlen gazdira pedig lehet, hogy börtön vár.

Scott és Amanda közös hobbija a hegymászás. Augusztusban az egyesült államokbéli Coloradóban hódoltak közös szenvedélyüknek, amikor az egyik hegyormon ráakadtak Missy-re, a német juhászkutyára. Azt, hogy az eb mit kereshet egyedül a magas hegyen még nem tudták. Az viszont egyértelmű volt számukra, hogy segítség nélkül kizárt, hogy Missy életben maradjon. A kutya mancsai ugyanis annyira megsérültek, hogy képtelen volt lábra állni.

“Nagyon rémült volt, látszott rajta, hogy napok óta a sziklák között rekedt. Nem tudtunk mitévők legyünk. Missy képtelen volt lábra állni, de ahhoz túlságosan nehéznek bizonyult, hogy az ölünkben cipeljük le a hegyről. Nem tehettünk mást, nekünk is ott kellett hagyni. A szívünk majdnem megszakadt.” - emlékezett vissza Scott a Missy-vel történt találkozásukra.

Bár a mentés nyáron volt, a hegyekben havazott, ami nehezítette az akciót

A házaspárt nem hagyta nyugodni az eset, ezért az egyik hegymászók által leggyakrabban látogatott oldalon jelentették az esetet. Nem sokkal később egy focicsapatnyi önkéntes kereste Missy-t a colorádói hegyekben. Scott és Amanda vezette a mentőakciót.

“Meg voltunk róla győződve, hogy már csak a holttestét találjuk ott. Bár hagytunk neki táplálékot és vizet, csak nyolc nap múlva tudtunk a segítségére indulni. Mi lepődtünk meg a legjobban, amikor élve találtuk őt. Egy méretes hátizsákban hoztuk le, a mentés kilenc órán keresztül tartott. Elmondhatatlanul hálás vagyok mindenkinek, aki életét kockáztatta szerencsétlen állatért.” - nyilatkozta a helyi médiának Scott.

Miután biztonságban leért a csapat Colorado legmagasabb hegyéről, az állatot azonnal orvoshoz vitték, aki nem talált rajta semmilyen törést, vagy belső sérülést, viszont a mancsai elképesztően rossz állapotban voltak, és nehezen lélegzett. A kutyus állapotát stabilizálták, Scotték pedig magukhoz vették.

Nekik köszönheti az életét Missy

Mint később kiderült Missy korábbi gazdája szándékosan hagyta magára az ebet. Az egyik kirándulás alkalmával tisztázatlan körülmények között megsérült az állat mancsa, így képtelen volt folytatni a túrát. Anthony, Missy gazdija egy gyerekcsoporttal volt. Mint mondja, nem volt más választása, ott kellett hagynia a sérült ebet, különben az idő rosszra  fordulásával ők nem jöttek volna le épségben a hegyről. Az esetet jelentette a helyi rendőrségnek, de ők nem tudtak embereket küldeni az állatért.

“Azért nem hibáztatjuk Anthony-t, mert meghozta ezt a döntést. Mi is hegymászók vagyunk, tudjuk milyen fent a csúcson mérlegelni, és a kisebbik rosszat választani. Azt viszont nem értjük, hogy miért nem ment vissza Missy-ért. Nekünk is ott kellett hagyni, mégis megszerveztük a mentőakciót. Nem érdemli meg őt, nem hagyjuk, hogy visszakerüljön hozzá.” - vette védelmébe az állatott Scott.

Anthony Ortolanit állatkínzásért feljelentették, jelenleg a bíróság döntésére várnak. A férfi 18 hónap börtönt és 5000 dollár pénzbírságot kaphat a felelőtlenségért. Külföldi források szerint november 20-án születik döntés az ügyében.

(forrás: dailymail.co.uk)

Ajánló

Mi a gazdi feladata, ha ellik az eb?
Mindig legyünk tisztában azzal, hogy vemhes-e a kutyánk!
Fertőző kullancsok – a te kutyád is veszélyben lehet
Legokosabb az állatot Lyme-kór elleni vakcinával rendszeresen..
Hogyan szabadíthatjuk meg a kutyát a bolhaekcémától?
Nagyon fontos, hogy ne csak a kutyán, hanem a környezetében is..
Lehet-e hátránya is a macska ivartalanításának?
Az állatorvos szerint vannak a macska ivartalanításának hátrányai..
Szívritmuszavar a kutyánál - csak semmi pánik
Szívritmuszavar: gyakori az ebeknél, de nem kóros.
Ilyen bajra figyelmeztethet a véres cicapisi
A húgykövesség speciális betegség, amire rendkívül hajlamosak a..